جامع ترین اخبار و اطلاعات صنعت ساختمان جامع ترین اخبار و اطلاعات صنعت ساختمان .

جامع ترین اخبار و اطلاعات صنعت ساختمان

نصاب سقف شیب‌دار درخانه های ویلایی

در شیروانی کاری ویلانما نیاز به مراقبت کمتری نسبت به اجرای سقف شیروانی سایر کارشناسان است و از نظر اقتصادی نیز مناسب تر می باشد.

گستره و دامنه کاربرد پوشش‌های سقف

اجرای سقف شیروانی درساختمان‌های صنعتی، آشیانه‌های هواپیما، انبارهای بزرگ و سایر ساختمانهای مشابه که معمولاً از شکاف ستون‌ها و دیوارها بزرگتر است، از سقف‌های شیب دار برای جلوگیری از استفاده از بتن‌های سنگین و تیرهای آهنی استفاده می‌کنند. علاوه بر موارد فوق، هنگامی که سقف ساختمان از طبقه بعدی استفاده نشود، ممکن است از این نوع سقف به دلایل مختلف استفاده شود.

در مناطق سردسیر و کنار دریا که بارش برف و باران زیاد است، اجرای این سقف باعث می‌شود که برف و باران به راحتی از لوله رودخانه یا لبه سقف خارج شود و نیازی به برف ندارد. علاوه بر این، در بعضی از نقاط، ورق‌های پوشش ممکن است روی سقف‌های بتنی شیب دار یا قوس‌های ضرب به عنوان عایق رطوبت قرار گیرند. در حالت دوم بیشتر از آزبست و ورق‌های سیمانی استفاده می‌شود.

نحوه طبقه بندی سقف شیبدار

تقسیم بندی سقفهای شیبدار از لحاظ سازه سقف، طریق شیب بندی و نوع پوششان روی خرپا صورت می‌گیرد که به صورت زیر می‌باشد::

-طبقه بندی سقف شیبدار با توجه به جنس مصالح سازه سقف

پوشش‌های شیب‌دار معمولاً روی خرپای فلزی یا خرپای چوبی قرار می‌گیرند، علاوه بر خرپا در برخی از موارد ممکن است این پوشش‌ها روی سقف‌های بتنی شیب‌دار و یا طاق ضربی نیز قرار گیرند

-طبقه بندی سقف شیبدار با توجه به شیب بندی سقف

پوشش سقف شیب دار می‌تواند یک طرفه، دو طرفه یا به صورت دندانه اره باشد که نوع آخر بیشتر در کارخانه‌ها برای استفاده از نور استفاده می‌شود. انواع بسیار دیگری نیز وجود دارد.

-طبقه بندی سقف شیبدار از لحاظ جنس پوشش سقف

به طور کلی، پوشش‌های سقفی شیب دار می‌تواند از انواع زیر باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

 پوشش‌های پنبه کوهی و سیمان شامل ورق‌های موجدار، آردواز

 ورق‌های آلومینیومی یا موج سینوسی یا موج ذوزنقه‌ای

 مهم‌ترین ورق‌های فلزی شامل: ورق‌های فولادی گالوانیزه با امواج سینوسی و ذوزنقه‌ای ظریف یا درشت، ورق‌های فولادی گالوانیزه صاف، ورق‌های استیل یا روکش‌های پلاستیکی، ورق‌های ساخته شده با لعاب پخته، ورق‌های رنگی مانند ورق‌های راه راه با ورق‌های راه راه، با عایق

 ورق‌های ساخته شده از مخلوط قیر و پنبه کوه.

 انواع پوشش چوبی

 پوشش‌های سفالی

 پوشش با ورق‌های پلاستیکی شفاف

نحوه محاسبه متراژ و دستمزد اجرای سقف

معمولاً پس از تصویب این طرح توسط کارفرما، مواد مناسب با بودجه و سلیقه انتخاب می‌شود. سپس با توجه به طرح و مواد انتخابی، مقدار توافق شده برای اجرای سقف بین کارفرما و سازنده سقف در قرارداد نوشته شده و محدوده قیمت از نظر مساحت تعیین می‌شود. پس از نصب سقف، متر برای تعیین قیمت نهایی اندازه گیری می‌شود و میزان کار و مواد محاسبه می‌شود، ضرب شده و قیمت توافق شده ضرب می‌شود و قیمت نهایی تعیین می‌شود. روش محاسبه متر مربع است که شامل مساحت نما، پوشش سقف، شیب و لبه است.

 

منابع:

https://www.designingbuildings.co.uk/wiki/Pitched_roof

https://www.pinterest.com/egorshtern/sloping-roof/


برچسب: قیمت اجرای شیروانی، قیمت پوشش سقف شیب‌دار، عوامل موثر بر انتخاب سقف شیبدار، آشنایی با سقف شیبدار، طبقه بندی سقفهای شیبدار و پوشش آنها،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۵:۰۶ توسط:Basil موضوع: معماری نظرات (0)